Windows 10, najnowszy system operacyjny Microsoftu, w przyszłości może wyświetlać reklamy - donoszą branżowe media. Materiały sponsorowane mają pojawić się w menu Start, a użytkowników oprogramowania powinny one zachęcać do pobierania promowanych przez firmę aplikacji z oficjalnego sklepu Windows. Wszystko wskazuje na to że prace nad rozwiązaniem są już na dosyć zaawansowanym etapie, ponieważ firma testuje je obecnie na osobach uczestniczących w programie Insider.
Reklamy pojawiły się w najnowszej poglądowej kompilacji Windowsa 10 oznaczonej numerem 10565, którą Microsoft oficjalnie udostępnił w tym tygodniu. Sugerowane przez firmę programy wyświetlają się w menu Start, pomiędzy listą najczęściej uruchamianych aplikacji a ikonami odpowiadającymi za sekcję Dokumentów oraz Sieci. Co ciekawe, producent pozwala na wyłączenie funkcji pokazującej materiały promocyjne. Zrezygnować można zarówno z wybranej reklamy, jak i z całego ich pakietu.
Nie wiadomo kiedy dokładnie sugestie aplikacji mogłyby zostać wprowadzone w systemie Windows 10, ale bardzo możliwe że nastąpi to wraz z zaoferowaniem użytkownikom najnowszych okienek aktualizacji Threshold 2. Firma nie ujawniła także na podstawie czego będą dobierane propozycje programów, jednak w sieci pojawiają się przypuszczenia że całość zostanie powiązana z historią dotychczasowych zakupów w sklepie Windows.
Warto także pamiętać że funkcja jest obecnie na etapie testów i trudno stwierdzić, czy Microsoft faktycznie zaimplementuje ją w konsumenckiej wersji swojego oprogramowania. Więcej informacji w tej sprawie z pewnością poznamy jednak w nadchodzącej przyszłości.
Artykuł skopiowany
Autor Bartosz Czechowicz PCLab.pl