Zarejestruj się, lub zaloguj, jeśli posiadasz już konto by uzyskać możliwość wypowiadania się na forum
Zarejestruj się, lub zaloguj, jeśli posiadasz już konto by uzyskać możliwość wypowiadania się na forum
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksPortalSzukajLatest imagesRejestracjaZaloguj
Witamy na Zagrodzie Mgły, największym, nieoficjalnym forum o Howrse!
Wymień się pocztówką! Klik!
Kanał na YT o Howrse - serdecznie zapraszamy! Klik!

 

 Touhou Project

Go down 
AutorWiadomość
Ejli
Przyjaciel Zagrody
Ejli


Nick w grze : Eiiri
Liczba postów : 1433
Dołączył : 31/12/2011

Touhou Project  Empty
PisanieTemat: Touhou Project    Touhou Project  I_icon_minipostSro Cze 05, 2013 6:18 am

Cytat :
Touhou to seria japońskich shooterów 2D. Tym, co wyróżnia Touhou od innych gier tego typu, jest styl danmaku.
Touhou w całości pisane i wydawane jest przez Team Shanghai Ailice (上海アリス幻樂団, Shanghai Alice Gengakudan). Głównym, a zarazem jedynym członkiem TSA jest ZUN (太田順也, Ota Junya). Jest to człowiek orkiestra: programista, muzyk, grafik...
Touhou (東方) oznacza wschód albo raczej orient. Powodem, dla którego gry ze stajni Team Shanghai Alice zostały ochrzczone nazwą Touhou jest prawdopodobnie to, że wszystkie zaczynają się od kanji Touhou (東方). Pierwsza część serii, wydana w 1996, The Highly Responsive to Prayers w ogóle nie przypominała dzisiejszego Touhou. Bliżej było jej natomiast do arkanoida, ponieważ cała rozgrywka polegała na tym, by jako kapłanka Reimu Hakurei podbijać symbol yin-yang. Od drugiej części, o nazwie The Story of Eastern Wonderland (1997) gra stała się tym, czym jest obecnie - shooterem. Jednak do danmaku jeszcze trochę jej brakowało. Wraz ze wzrostem części zwiększa się liczba dostępnych, grywalnych postaci. ZUN nie poddaje się - wydaje jeszcze kolejne części: The Phantasmagoria of Dim.Dream (1997), Lotus Land Story (1998) oraz Mystic Square (1998). Tak kończy się era PC-98.
PC-98 był\jest japońską wersją komputera podobnego do IBMa w USA oraz Europie. Więcej informacji można uzyskać tutaj.
Mija nieco czasu, aż w końcu, w roku 2002 ZUN ogłasza wydanie kolejnej, szóstej części - Embodiment of Scarlet Devil. To pierwsza edycja Touhou napisana dla Windowsa (zwane Touhou drugiej generacji). ZUN, zachęcony sukcesem gry, wydaje Perfect Cherry Blossom (2003) a następnie, przy współpracy z grupą Tasogare Frontier (黄昏フロンティア co znaczy Twilight Frontier, więcej informacji tutaj), wydaje Immaterial and Missing Power (2004) - bijatykę z postaciami z Touhou. Kolejną, ponownie solową produkcją, jest Imperishable Night (2004). Następne to The Phantasmagoria of Flower View (2005) przypomniającą trzecią część gry, Shoot the Bullet (2005), Moutain of Faith (2007), Scarlet Weather Rhapsody (2008) napisany razem z Tasogare Frontier jako kontynuacja IaMPa, oraz Subterranean Animism (2008). Najnowszymi cześciami są - Undefined Fantastic Object (2009), oraz 超弩級ギニョルの謎を追え (2009), będący samodzielnym rozszerzeniem do Scarlet Weather Rhapsody.
Postaci w całej serii Touhou jest ponad 100. Są one podzielone na różne klasy jak na przyklad Youkai (będące czymś w rodzaju duchów, czy też potworów), Kappy, Tengu oraz wiele, wiele innych. Postacie z Touhou zawitały również w innych grach. Z Reimu oraz Marisą możemy zmierzyć się dla przykładu w Seihou Shuusou Gyoku wydanej przez Amusement Makers (gdzie niegdyś pracował ZUN). Prócz tego postacie pojawiały się w innych grach, głównie produkcjach korporacji Taito, gdzie pracuje ZUN.
Pozostaje pytanie - czemu Touhou tak wciąga? Nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi. Jednym spodoba się grafika, innym muzyka (a ta, jest świetna), jeszcze innym spodobają się ładne, mangowe bohaterki a jeszcze innym - danmaku. Czym jest danmaku? Danmaku (弾幕, dosłownie: ściana ognia) to odmiana shooterów, która tym różni się od innych, że w jednej chwili na ekranie pojawiają się setki pocisków. Pociski w grach tego typu przeważnie s± bardzo powolne (ale nie zawsze), ale swoją małą ruchliwość nadrabiają ilością. Tak właściwie nie wiadomo czy graczy przy ekranie trzyma trudność gier w stylu danamku, czy piękno setek pocisków rozcinających ekran...
Ale Touhou to nie tylko kilka gier wydanych przez ZUNa. Istnieje też ponad 60 fanowskich gier, ponad 500 płyt z remixami muzyki, artbooki, setki doujinów, kilka książek (w tym Bohemian Archive in Japanese Red) oraz mang napisanych przez ZUNa i narysowanych przez znanych japońskich mangaków. Sami fani tworzą też masę artów, grafik (a tych, prócz tapet mam ponad 3000), fanficów i muzyki. Również, w przeciwieństwie do wielu innych, komercyjnych gier, Touhou posiada swój własny świat tworzony zrówno przez twrócę, jak i przez fanów. Fikcyjne Gensokyo, w którym toczy się akcja ma swoją historie, wraz z całą linią chrnologiczną sięgającą daleko przed samą pierwszą część gry. Każda z wysępujących w grze postaci ma swoją biografie, fakty na jej temat i inne ciekawe informacje. Z grą powiązana jest też masa gagów i żartów, ale w większości z nich trzeba znać nieco świata gry. I w celu promocji Touhou, powstała strona na której się znajdujesz drogi czytelniku.

http://www.touhou.pl/ - polska strona gry, stąd też wzięłam opis wyżej.

Gra ktoś? Ja polecam rozpoczęcie gry od Imperishable Night. Sama posiadam Imperishable Night, Fairy Wars, Perfect Cherry Blossom, Undefined Fantastic Object, Ten Desires, Embodiment of Scarlet Devil oraz demo Double Dealing Character.
Powrót do góry Go down
http://www.howrse.pl/joueur/fiche/?id=4080537
 
Touhou Project
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» the Yellow Dog Project
» Mixed Horse Project
» Project Anarion czyli TANI trening koni

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: ARCHIWUM :: Archiwum-
Skocz do: