Ponieważ miałem szczęście i udało mi się zapisać do beta testów nowych zmian, chciałbym się z wami podzielić moimi obserwacjami i posłużyć radą co zrobić już teraz, aby przyszykować się dobrze do zmian. Opowiem wam również co was czeka, czego możecie się spodziewać i na co powinniśmy się wszyscy przygotować. No dobra, bez dłuższego przeciągania, zapraszam do lektury
1. Nowości
Po wejściu w rubrykę Ośrodka Jeździeckiego, ujrzymy 2 nowe pozycje, są to: Warsztaty i Pracownicy.
a) Warsztaty
Od teraz, nie dostajemy produktów natychmiast jak było do tej pory, ale musimy poświęcić na ich produkcję trochę czasu. Produkcja odbywa się właśnie w warsztatach - te zaś należy zakupić. Ceny bazowe warsztatów są następujące:
- Mały warsztat - 10,000 Eq (umożliwia produkcję 1 elementu w tym samym czasie)
- Średni warsztat - 50,000 Eq (umożliwia produkcję 2 elementów w tym samym czasie)
- Duży warsztat - 150,000 Eq (umożliwia produkcję 3 elementów w tym samym czasie)
Cena jest zmienna, ponieważ "ilość warsztatów" jest ograniczona. W tym samym czasie może pracować tylko 5 warsztatów, licznik jest podpisany jako "Liczba produkcji w toku".
UWAGA! Warsztaty (w wersji testowej) ZUŻYWAJĄ SIĘ NAWET GDY NIE PRACUJĄ! Prawdopodobnie nie można naprawiać warsztatów, albo będzie to możliwe podobnie jak z boksami przy odpowiednim % zużycia, dlatego nie powinniśmy szaleć i dobrać odpowiednią produkcję do naszych potrzeb.
Podczas produkcji Budynków (tak, warsztat może zostać wybudowany przez inny warsztat) czy "Ulepszeń" (żłób, traktor, etc.) możemy zrobić je w ilości 1/2/3 szt. za 1 zleceniem produkcji, zależnie od wielkości zakładu.
W przypadku "Ekwipunku" (siodła, derki itd.) tworzymy ich 10/20/30 szt. za 1 zleceniem produkcji (liczba zależna od wielkości zakładu).
Przy produktach jednorazowego użytku możemy na raz wytwarzać 100/200/300 szt. Mieszanek lub 200/400/600 szt. różnych typów Nawozu.
b) PracownicyPracownicy to nowa rubryka z działu OJ. Możemy w niej zakupić różne ulepszenia dla naszego OJ, niestety, wszystkie za kupony. Na szczęście istnieje także możliwość opłacania ich za diamenty. Zatem osoby, które chcą mieć najlepsze OJ, powinny uzbroić się w 10-30 diamentów lub 1-3 kupony miesięcznie na zatrudnienie: Weterynarza (konieczność), Instruktora jazdy (ogromne ułatwienie) i Trenera (przydatne jeśli jakieś zawody mamy gorsze). Reszta bonusów jest opcjonalna. Co możemy zakupić? Oto nasze możliwości:
Rolnik - Żyzność łąki zmniejsza się o połowę wolniej!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Ogrodnik - Plony ze szklarni są zwiększone o 20 %!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Pomocnik - Boksy zużywają się o połowę wolniej!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Trener - Twoje zawody z najniższym prestiżem nie są wliczane w obliczaniu całkowitego prestiżu zawodów.
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Instruktor jazdy - Tylko 4 najlepszych kwaterujących jest branych pod uwagę przy obliczaniu całkowitego prestiżu kwaterujących.
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Weterynarz - Premia do umiejętności zapewniana przez Twój ośrodek jeździecki jest zwiększona o 50%!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Stajenny
- Zadania zapewniają 15 % dodatkowych surowców dla Twojego ośrodka jeździeckiego!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Nadzorca - Dzienne uzupełnienie surowców zwiększa się o 25 %!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Rzemieślnik - Cykl produkcyjny w warsztacie skrócony o 20 %!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Rymarz - Zużycie skóry w warsztacie zmniejszone o 25 %!
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
Majster - Naprawa warsztatów kosztuje połowę zwykłej ceny.
(Cena: 1 Kupon za 30 dni)
2. Zmiany w łąkach- Traktory
Zmianom uległy nasze łąki. Stare strachy na wróble z epoki średniowiecza zostały magicznie zamienione w śliczne, nowoczesne traktory. Możemy je kupić w sklepie, ich bazowa cena została ustalona na 50,000Eq i niestety, ale jest ruchoma w zależności od ilości ciągników na stanie sklepu Howrse. Aby obniżyć koszty możemy je także "wyklepać" z 2500 sztabek żelaza w warsztacie. O kosztach surowców dowiecie się nieco niżej. Traktor pełni taką samą rolę jak strach.
Tak wygląda ten nowoczesny wehikuł:
- Żłób
Żłób to udoskonalenie dla łąk dedykowane krowom. Dzięki niemu zwierzęta lepiej rosną, bo w rzeźni otrzymujemy aż o 30% więcej skóry. Żłób prawdopodobnie będzie miał ruchomą cenę. W trakcie testów była zablokowana na 30,000 Eq w ilości nieskończonej.
- Poidło
Sprzęt zalecany boksom. Działa podobnie do fontanny - konie odzyskują podczas pojenia 4x więcej morale i energii.
3. SzklarnieLubicie uprawiać zimą surowce? Ta zmiana jest właśnie dla was! W dziale łąk naszego OJ, pojawiła się nowa zakładka - "Szklarnie". Doszły 2 rodzaje szklarni, a ich maksymalna liczba została zmieniona na nieograniczoną!
Nasze podstawowe szklarnie zostały zmienione na "średnie". Prócz nich, doszły także małe i duże. Oto ich parametry:
Mała szklarnia:
Cena – 2,000Eq
Wielkość - 5 Akrów
Średnia szklarnia:
Cena - 10,000 Eq (Ruchoma!)
Wielkość - 10 Akrów
Duża szklarnia:
Cena - 80,000 Eq (w czasie testów stała, prawdopodobnie będzie ruchoma!)
Wielkość - 25 Akrów
Szklarnie nie mogą zostać ulepszone niczym innym niż nawozem i użyźniaczem! Ponadto nie posiadają wskaźnika żyzności, a zamiast niego jest zużycie. Prawdopodobnie NIE MOŻNA ICH NAPRAWIĆ - gdy się zużyją trzeba kupić lub wybudować nowe! Nie jest to wiadomość potwierdzona. Możliwe, że można je naprawiać, podobnie jak boksy. Na szczęście, w przeciwieństwie do warsztatów, nie zużywają się samoistnie.
4. BoksyOd teraz boksy możemy budować samodzielnie. Jednakże nadal jest to dość kosztowny proces. Cena bazowa boksu to 100,000 Eq! Koszt wyprodukowania boksu to 50% ceny zakupu - płacimy tylko za surowce. Jeśli ktoś wytwarza je sam, ma jeszcze taniej.
UWAGA!
Zmienił się sposób naprawy boksów! Od teraz, potrzebujemy do naprawy surowców składowych!
Dla przykładu - do naprawy boksu przy 91% zużycia, potrzeba: 46 desek, 46 kg piachu i 23 sztaby żelaza, a przy 82% 41/41/21 szt. w/w surowców.
5. Zmiany w Biurze OJW biurze powstała nowa zakładka- "Zlecenia". Znajdziemy w niej zarobki za lekcje, ilość umek jakie dodają, ile jeszcze surowca mogą pozyskać u nas zakwaterowane konie (bazowa wartość to 2000szt) oraz dostosować "Ustawienia zleceń". Czym jest to ostatnie? Otóż, konie zakwaterowane w naszym OJ widzą 2 przyciski: Lekcje oraz Zlecenie, związane z OJ (żelazo/piasek/drewno). Jednak tylko 1 przycisk jest aktywny na raz.
Możemy ustawić prawdopodobieństwo tak, że szansa na wyświetlenie aktywnego przycisku lekcji jazdy będzie wynosić 60%, a przycisku zadania z surowcem 40% albo dać po 50/50%, 90/10% czy 100/0%, aktywując tylko jeden z nich. W przypadku ostatniej możliwości jeden z przycisków zniknie.
To, które konie i w jakiej ilości zgromadziły surowce możemy zobaczyć w rubryce "Statystyki zleceń".
6. SurowceTu nie ma co się rozpisywać. Każdy z 4 nowych surowców kosztuje 10 Eq za szt. Nowością jest opcja kupna Lnu (ściółka) za 50Eq/szt w sklepie.
Nowe grafiki wyglądają następująco:
Drewno - używa się go do budowy i naprawy wszystkich Twoich budynków.
Żelazo - używa się go do produkcji i napraw ulepszeń boksu. Można je także wykorzystać do produkcji uzd, siodeł i niektórych premii dla koni.
Piasek - używa się go do budowy i naprawy wszystkich Twoich budynków.
Skóra - jest niezbędnym surowcem wykorzystywanym do produkcji uzd i siodeł dla Twoich koni. Można jej także użyć do produkcji niektórych premii.
7. Inne zmiany i ciekawostkiJest jeszcze parę innych drobnych zmian, które można nazwać kosmetycznymi.
- W zakładkach przejażdżek i treningów suwaczki posiadają "cień" wyznaczający dokąd maksymalnie można ustawić suwak, aby wykorzystać najwięcej energii konia.
- Suwaki są od teraz jedynym sposobem dostosowania karmienia. Zlikwidowano opcję "wyboru z listy" w "Nakarm" (która była nieużywana przez ponad 90% społeczności).
- W UFO latają darmowe umowy pracowników do OJ (kilka dni - mi wpadła umowa na 5 dni) oraz nowe i stare surowce (zwykle w liczbie pojedynczej).
8. Co można wyprodukować? Najprościej chyba będzie jak wkleję kilka wybranych przeze mnie najistotniejszych receptur. Informacje na podstawie małego warsztatu, czasy produkcji nie są zależne od wielkości warsztatu.
Stwórz 100 x Mieszanka
500 Pszenica
200 Jabłko
100 Nasiona lnu
Czas tworzenia: 12 godzin
----------------
Stwórz 200 x Nawóz
600 Łajno
200 Słoma
Czas tworzenia: 1 dzień 12 godzin
----------------
Stwórz 10 x 3*** Westernowa uzda
80 Żelazo
720 Skóra
Czas tworzenia: 1 dzień 16 godzin
----------------
Stwórz 10 x 3*** Westernowe siodło
160 Żelazo
1840 Skóra
Czas tworzenia: 4 dni
----------------
Stwórz 1 x Hacele
1750 Żelazo
Czas tworzenia: 3 dni 12 godzin
----------------
Stwórz 1 x Boks 3***
2500 Drewno
2500 Piasek
Czas tworzenia: 8 dni
----------------
Stwórz 1 x Duża szklarnia
2000 Drewno
2000 Piasek
Czas tworzenia: 6 dni 12 godzin
----------------
Stwórz 1 x Mały warsztat
250 Drewno
250 Piasek
Czas tworzenia: 1 dzień
----------------
Stwórz 1 x Duży warsztat
3750 Drewno
3750 Piasek
Czas tworzenia: 12 dni 12 godzin
----------------
Stwórz 1 x Poidło
1500 Żelazo
Czas tworzenia: 3 dni
----------------
Stwórz 1 x Prysznic
2500 Żelazo
Czas tworzenia: 5 dni
----------------
Stwórz 1 x Traktor
2500 Żelazo
Czas tworzenia: 5 dni
----------------
Stwórz 1 x Żłób
1500 Żelazo
Czas tworzenia: 3 dni
----------------
Są to moim zdaniem najciekawsze receptury, które mówią nam wszystko. Nie wyliczałem ceny i nie porównywałem jej do tej ze sklepu - sorry, nie chciało mi się już tego robić, mam lenia
Kto chce, niech sam sobie przeliczy, dodając do surowców po zerze i sumując je.
9. WskazówkiTo wszystkie zmiany jakie udało mi się dotychczas wypatrzeć. Nie pozostaje mi chyba nic innego niż dać wam parę wskazówek.
- Na początek- przeróbcie łajno na nawóz i trzymajcie jako zapasy. Potem będzie to upierdliwie blokowało taśmy przerobowe waszych warsztatów. To samo zróbcie z mieszankami.
- Kto się nie zaopatrzył w 12 dużych łąk, może spróbować poczekać. W wersji testowej ich koszt wynosił 60,000 Eq. Jeśli widzicie je taniej – kupujcie, póki są tanie - cena na początku na pewno wzrośnie!
- Zaopatrzcie się w co najmniej 10 strachów - ciągniki kosztują 50,000 Eq, a strachy średnio 30,000 Eq - wynik jest oczywisty. Nie jestem pewien, ale na 90% traktory nie mają żadnego wpływu na krowy, zatem kupno 12 strachów nie jest konieczne.
- Nie sprzedawajcie całej słomy - będzie potrzebna na późniejsze produkcje nawozu (jeśli ktoś był gapą i nie zrobił wcześniej zapasów).
- Raczej nie kupujcie od razu najlepszych warsztatów. Po pierwsze, są drogie, a ich cena będzie rosła. Po drugie, robią aż 3 przedmioty na raz, więc przetwarzając w nich surowce oberwiemy ostro po kieszeni. Po trzecie, warsztaty zużywają się z prędkością około 2% na dzień. Z tego wniosek, że zakupione powinny być możliwie ciągle eksploatowane (a to znowu się mści na naszej kieszeni).
- Wszystkie przedmioty w sklepie z ekwipunku mają od teraz "ograniczoną ilość" - w tym te najtańsze, podstawowe. Ich ceny się zmieniają, dlatego dobrym pomysłem może być posiadanie lekkiego zapasu. Wyjątkiem są hacele, których liczba jest nieskończona (nadal tylko dla VIPów).
- Zmiany umożliwiają sprzedanie przedmiotów takich jak bonusy. Jeśli macie za dużo lonż czy innych przedmiotów, możecie je po zmianach spokojnie sprzedać.
- Zainteresujcie się sprzętem takim jak siodła i uzdy. Być może kupując teraz, zaoszczędzicie na nich w przyszłości. Oba typy siodeł w wersji testowej wycenione były na 4500Eq, a uzdy po 1600Eq.
10. Kilka słów podsumowaniaZmiany jakie nas czekają tak naprawdę nie są złe. Złe jest to, że teraz z OJ idzie wyciągnąć mniej kasy
Za to wszystko stało się bardziej realne, ciekawsze i dostarcza więcej frajdy. Wiele osób nie bawiło się w OJ - bo był nudny jak flaki z olejem. Po poprzednich zmianach OJ stał się świetnym źródłem zarobku, a teraz także nawet fajnym źródłem zabawy. Nowością, w którą pewnie chętnie pobawi się spora liczba graczy. Wszystko jest całkiem dobrze zbalansowane i przemyślane. Miejsce OJ ma duże znaczenie w tym, co i gdzie chcemy robić. Produktów z żelaza jest najwięcej, ale nie są zbyt wiele warte. Zaraz za żelazem jest produkcja drewna - tu bardzo skorzystają wszyscy, którzy lubią dużo produkować i rozwijać swoje OJ. Na końcu zostaje plaża, która wbrew pozorom jest na równi z OJ z lasami. Zarówno drewno, jak i piasek, są wykorzystywane do konstrukcji. Buduje się z nich boksy, szklarnie i warsztaty. Dzięki tym drugim można sobie zapewnić zmaksymalizowanie zysków z OJ także w zimie.
Komu jaki OJ? Tym, którzy lubią handel i nie rozwijają się zbyt mocno, polecam OJ w górach - dzięki niemu możecie produkować przedmioty i wymieniać się nimi jako prezentami z innymi graczami.
Tym, którzy patrzą na grę bardziej perspektywicznie i zależy im na niskich kosztach i dużych zyskach oraz lubią rozwijać swoje OJ, polecam plażę i lasy - na dłuższą metę są bardziej ekonomiczne, a wyposażenie nie jest aż tak drogie aby było warte ustawienia się w górach. Poza tym, zawsze można ugadać się ze znajomymi i odkupić od innych graczy przedmioty takie jak prysznice.
To chyba tyle. Jeśli chcecie zobaczyć kilka screenów, dajcie mi znać, a wrzucę je na jakiś serwer (w wolnej chwili). Pamiętajcie, że opisane wiadomości mogą się różnić od rzeczywistych - w końcu to serwer testowy i mogą być poprawki w balansie surowców czy samych zmianach!
Mam nadzieję, że poradnik komuś się przydał i uspokoił jego nerwy
Specjalne podziękowania dla Broszki za korektę niniejszego tekstu!
Pozdrawiam,
Airyster
(Poradnik stworzony przez Airystera
Kopiowanie bez zgody autora zabronione! >:C)